Okej, to jak punkt kulminacyjny Jeepa Commandera. Nieszczelna rura spustowa szyberdachu.
Jak wielu ludzi, miałem ten problem przez jakiś czas i był naprawdę konfundujący. W moim przypadku wydawało się, że zostało to pogorszone przez ramę szyberdachu. Rury zatkały się w miejscu, w którym XK stał bezczynnie przez około 7 lub 8 miesięcy. Woda, która nie spłynęła, zdołała ładnie zardzewieć ramę i właśnie wtedy, gdy wymieniłem silnik, szyberdach się rozpadł. Wymiana ramy nie była wielkim problemem. Ale nadal miałem wszelkiego rodzaju problemy z rurami spustowymi z powodu jakiejkolwiek ilości rdzy, która do nich wpadła, wraz z kurzem lub brudem, który nagromadził się przez lata.
Rozwiązałem problem z rurą spustową, kupując rolkę żyłki do podkaszarki w sklepie z narzędziami i wciągając ją w każdy otwór spustowy, zajęło to sporo wysiłku i cierpliwości, ale w końcu uwolniłem oba spusty. Sprawdziłem przelotki u podstawy samochodu i były w porządku, poprzedni właściciel usunął te czerwone smoczki, które mają tendencję do gromadzenia brudu w środku, więc tylko przelotki trzymały niebieskie rury na miejscu. Wlanie butelki wody do rynny szyberdachu w tym momencie spowodowało głośny dźwięk ssania i ładna kałuża utworzyła się pod samochodem.
Ale kilka miesięcy później (w zeszłym miesiącu) moje problemy powróciły. Okej, nie ma problemu, po prostu wciągnę z powrotem żyłkę do podkaszarki i jeszcze raz nią poruszę dla pewności. Wydawało się, że działa. Ale w ciągu miesiąca lub więcej od tego czasu wciąż mam mokrą matę podłogową po stronie kierowcy, a jeśli jest to silna burza (południowa Floryda tutaj), małą kałużę. Przez chwilę myślałem, że być może przelotka się poluzowała i pozwoliła wodzie wlać się do podłogi kabiny. Ale widziałem dowody na to, że od czasu do czasu trochę wody kapało z uchwytu słupka nad deską rozdzielczą. Nie spodziewałbym się tego, chyba że spust byłby zatkany. Ponownie spróbowałem z żyłką do podkaszarki i wlałem kolejną butelkę wody, oczywiście spływa i nie widzę żadnego wycieku w okolicy uchwytu. Więc otworzyłem wykończenie, aby dostać się do przelotki pod dywanem i jest w porządku, wciąż dokładnie tam, gdzie powinna być, aby odprowadzać wodę z ramy samochodu.
Więc wziąłem żyłkę do podkaszarki i tym razem wyjąłem przelotkę z rury i wciągnąłem ją do góry, zaczynając od dołu, zamiast w dół przez spust. Wydawało się, że idzie prawie całą drogę w górę, zanim poczułem jakikolwiek opór, może małe zagięcie w pewnym momencie wokół obszaru deski rozdzielczej. Nie sądzę, żeby to było zatkanie, gdzie poczułem ostatni opór i nie mogłem wepchnąć żyłki dalej w górę, ale po prostu nie mam sposobu, aby stwierdzić, czy to było zatkanie, kawałek rdzy ze starej ramy szyberdachu, czy też uderzało o jakiś kąt w pobliżu górnej części spustu. Zacząłem więcej o tym googlować, ponieważ nie podobał mi się wygląd tej starej niebieskiej rury w tym momencie. To tak, jakby mnie drwiła.
Natknąłem się na ten film. Jest dla Jeepa Grand Cherokee z tym samym problemem, mokrymi podłogami z powodu wycieków z rur spustowych szyberdachu. Okazuje się, że cały jego problem polegał na tym, że niebieskie rury były uszkodzone ze starości, ciepła itp.
Myślę o podjęciu się tego, ale nie widziałem żadnych demontaży dla Commandera. Myślę, że jest to podobne do jego, ale Commander po prostu wygląda jakoś bardziej „razem”. Ale jeśli to jest dokładnie ten sam problem, który mam, miałoby to sens. Założyłem, że niebieska rura używana przez Chryslera była jednym kawałkiem, biegnącym na wysokość kabiny, ale z tego, co widać, są krótsze odcinki, które są połączone czarnymi gumowymi rurkami. Montaż Jeepa z krótszymi rurami w ten sposób ułatwiłby montaż etapami, ale stwarzałby więcej problemów z wiekiem, ponieważ każdy pojedynczy element, który musi teraz pasować, staje się potencjalnym punktem wycieku. [Edycja: Po rozebraniu całości mogę z całą pewnością powiedzieć, że Twój Commander będzie miał jedną niebieską rurę, a nie sekcje.] Nie będę mógł niczego otworzyć przynajmniej po tym huraganie, ale czy ktoś ma jakieś informacje lub link pod ręką, jak dostać się do tej rury? Poniżej deski rozdzielczej nie ma problemu, ponieważ byłem tam już kilka razy, powyżej deski rozdzielczej jest bardziej miejsce, gdzie muszę się rozejrzeć. Jeśli okaże się, że XK ma segmentowane niebieskie rury, tak jak jego XJ, myślę, że od razu wymienię całą jej długość na jedną rurę.
Jak wielu ludzi, miałem ten problem przez jakiś czas i był naprawdę konfundujący. W moim przypadku wydawało się, że zostało to pogorszone przez ramę szyberdachu. Rury zatkały się w miejscu, w którym XK stał bezczynnie przez około 7 lub 8 miesięcy. Woda, która nie spłynęła, zdołała ładnie zardzewieć ramę i właśnie wtedy, gdy wymieniłem silnik, szyberdach się rozpadł. Wymiana ramy nie była wielkim problemem. Ale nadal miałem wszelkiego rodzaju problemy z rurami spustowymi z powodu jakiejkolwiek ilości rdzy, która do nich wpadła, wraz z kurzem lub brudem, który nagromadził się przez lata.
Rozwiązałem problem z rurą spustową, kupując rolkę żyłki do podkaszarki w sklepie z narzędziami i wciągając ją w każdy otwór spustowy, zajęło to sporo wysiłku i cierpliwości, ale w końcu uwolniłem oba spusty. Sprawdziłem przelotki u podstawy samochodu i były w porządku, poprzedni właściciel usunął te czerwone smoczki, które mają tendencję do gromadzenia brudu w środku, więc tylko przelotki trzymały niebieskie rury na miejscu. Wlanie butelki wody do rynny szyberdachu w tym momencie spowodowało głośny dźwięk ssania i ładna kałuża utworzyła się pod samochodem.
Ale kilka miesięcy później (w zeszłym miesiącu) moje problemy powróciły. Okej, nie ma problemu, po prostu wciągnę z powrotem żyłkę do podkaszarki i jeszcze raz nią poruszę dla pewności. Wydawało się, że działa. Ale w ciągu miesiąca lub więcej od tego czasu wciąż mam mokrą matę podłogową po stronie kierowcy, a jeśli jest to silna burza (południowa Floryda tutaj), małą kałużę. Przez chwilę myślałem, że być może przelotka się poluzowała i pozwoliła wodzie wlać się do podłogi kabiny. Ale widziałem dowody na to, że od czasu do czasu trochę wody kapało z uchwytu słupka nad deską rozdzielczą. Nie spodziewałbym się tego, chyba że spust byłby zatkany. Ponownie spróbowałem z żyłką do podkaszarki i wlałem kolejną butelkę wody, oczywiście spływa i nie widzę żadnego wycieku w okolicy uchwytu. Więc otworzyłem wykończenie, aby dostać się do przelotki pod dywanem i jest w porządku, wciąż dokładnie tam, gdzie powinna być, aby odprowadzać wodę z ramy samochodu.
Więc wziąłem żyłkę do podkaszarki i tym razem wyjąłem przelotkę z rury i wciągnąłem ją do góry, zaczynając od dołu, zamiast w dół przez spust. Wydawało się, że idzie prawie całą drogę w górę, zanim poczułem jakikolwiek opór, może małe zagięcie w pewnym momencie wokół obszaru deski rozdzielczej. Nie sądzę, żeby to było zatkanie, gdzie poczułem ostatni opór i nie mogłem wepchnąć żyłki dalej w górę, ale po prostu nie mam sposobu, aby stwierdzić, czy to było zatkanie, kawałek rdzy ze starej ramy szyberdachu, czy też uderzało o jakiś kąt w pobliżu górnej części spustu. Zacząłem więcej o tym googlować, ponieważ nie podobał mi się wygląd tej starej niebieskiej rury w tym momencie. To tak, jakby mnie drwiła.
Natknąłem się na ten film. Jest dla Jeepa Grand Cherokee z tym samym problemem, mokrymi podłogami z powodu wycieków z rur spustowych szyberdachu. Okazuje się, że cały jego problem polegał na tym, że niebieskie rury były uszkodzone ze starości, ciepła itp.
Myślę o podjęciu się tego, ale nie widziałem żadnych demontaży dla Commandera. Myślę, że jest to podobne do jego, ale Commander po prostu wygląda jakoś bardziej „razem”. Ale jeśli to jest dokładnie ten sam problem, który mam, miałoby to sens. Założyłem, że niebieska rura używana przez Chryslera była jednym kawałkiem, biegnącym na wysokość kabiny, ale z tego, co widać, są krótsze odcinki, które są połączone czarnymi gumowymi rurkami. Montaż Jeepa z krótszymi rurami w ten sposób ułatwiłby montaż etapami, ale stwarzałby więcej problemów z wiekiem, ponieważ każdy pojedynczy element, który musi teraz pasować, staje się potencjalnym punktem wycieku. [Edycja: Po rozebraniu całości mogę z całą pewnością powiedzieć, że Twój Commander będzie miał jedną niebieską rurę, a nie sekcje.] Nie będę mógł niczego otworzyć przynajmniej po tym huraganie, ale czy ktoś ma jakieś informacje lub link pod ręką, jak dostać się do tej rury? Poniżej deski rozdzielczej nie ma problemu, ponieważ byłem tam już kilka razy, powyżej deski rozdzielczej jest bardziej miejsce, gdzie muszę się rozejrzeć. Jeśli okaże się, że XK ma segmentowane niebieskie rury, tak jak jego XJ, myślę, że od razu wymienię całą jej długość na jedną rurę.