Jeep Commander Forum banner

Wycieki z rury spustowej szyberdachu i ogólne rzeczy do sprawdzenia, jeśli masz niezidentyfikowane wycieki wody.

40K views 55 replies 14 participants last post by  HyperionAlpha  
#1 · (Edited)
Okej, to jak punkt kulminacyjny Jeepa Commandera. Nieszczelna rura spustowa szyberdachu.

Jak wielu ludzi, miałem ten problem przez jakiś czas i był naprawdę konfundujący. W moim przypadku wydawało się, że zostało to pogorszone przez ramę szyberdachu. Rury zatkały się w miejscu, w którym XK stał bezczynnie przez około 7 lub 8 miesięcy. Woda, która nie spłynęła, zdołała ładnie zardzewieć ramę i właśnie wtedy, gdy wymieniłem silnik, szyberdach się rozpadł. Wymiana ramy nie była wielkim problemem. Ale nadal miałem wszelkiego rodzaju problemy z rurami spustowymi z powodu jakiejkolwiek ilości rdzy, która do nich wpadła, wraz z kurzem lub brudem, który nagromadził się przez lata.

Rozwiązałem problem z rurą spustową, kupując rolkę żyłki do podkaszarki w sklepie z narzędziami i wciągając ją w każdy otwór spustowy, zajęło to sporo wysiłku i cierpliwości, ale w końcu uwolniłem oba spusty. Sprawdziłem przelotki u podstawy samochodu i były w porządku, poprzedni właściciel usunął te czerwone smoczki, które mają tendencję do gromadzenia brudu w środku, więc tylko przelotki trzymały niebieskie rury na miejscu. Wlanie butelki wody do rynny szyberdachu w tym momencie spowodowało głośny dźwięk ssania i ładna kałuża utworzyła się pod samochodem.

Ale kilka miesięcy później (w zeszłym miesiącu) moje problemy powróciły. Okej, nie ma problemu, po prostu wciągnę z powrotem żyłkę do podkaszarki i jeszcze raz nią poruszę dla pewności. Wydawało się, że działa. Ale w ciągu miesiąca lub więcej od tego czasu wciąż mam mokrą matę podłogową po stronie kierowcy, a jeśli jest to silna burza (południowa Floryda tutaj), małą kałużę. Przez chwilę myślałem, że być może przelotka się poluzowała i pozwoliła wodzie wlać się do podłogi kabiny. Ale widziałem dowody na to, że od czasu do czasu trochę wody kapało z uchwytu słupka nad deską rozdzielczą. Nie spodziewałbym się tego, chyba że spust byłby zatkany. Ponownie spróbowałem z żyłką do podkaszarki i wlałem kolejną butelkę wody, oczywiście spływa i nie widzę żadnego wycieku w okolicy uchwytu. Więc otworzyłem wykończenie, aby dostać się do przelotki pod dywanem i jest w porządku, wciąż dokładnie tam, gdzie powinna być, aby odprowadzać wodę z ramy samochodu.

Więc wziąłem żyłkę do podkaszarki i tym razem wyjąłem przelotkę z rury i wciągnąłem ją do góry, zaczynając od dołu, zamiast w dół przez spust. Wydawało się, że idzie prawie całą drogę w górę, zanim poczułem jakikolwiek opór, może małe zagięcie w pewnym momencie wokół obszaru deski rozdzielczej. Nie sądzę, żeby to było zatkanie, gdzie poczułem ostatni opór i nie mogłem wepchnąć żyłki dalej w górę, ale po prostu nie mam sposobu, aby stwierdzić, czy to było zatkanie, kawałek rdzy ze starej ramy szyberdachu, czy też uderzało o jakiś kąt w pobliżu górnej części spustu. Zacząłem więcej o tym googlować, ponieważ nie podobał mi się wygląd tej starej niebieskiej rury w tym momencie. To tak, jakby mnie drwiła.

Natknąłem się na ten film. Jest dla Jeepa Grand Cherokee z tym samym problemem, mokrymi podłogami z powodu wycieków z rur spustowych szyberdachu. Okazuje się, że cały jego problem polegał na tym, że niebieskie rury były uszkodzone ze starości, ciepła itp.


Myślę o podjęciu się tego, ale nie widziałem żadnych demontaży dla Commandera. Myślę, że jest to podobne do jego, ale Commander po prostu wygląda jakoś bardziej „razem”. Ale jeśli to jest dokładnie ten sam problem, który mam, miałoby to sens. Założyłem, że niebieska rura używana przez Chryslera była jednym kawałkiem, biegnącym na wysokość kabiny, ale z tego, co widać, są krótsze odcinki, które są połączone czarnymi gumowymi rurkami. Montaż Jeepa z krótszymi rurami w ten sposób ułatwiłby montaż etapami, ale stwarzałby więcej problemów z wiekiem, ponieważ każdy pojedynczy element, który musi teraz pasować, staje się potencjalnym punktem wycieku. [Edycja: Po rozebraniu całości mogę z całą pewnością powiedzieć, że Twój Commander będzie miał jedną niebieską rurę, a nie sekcje.] Nie będę mógł niczego otworzyć przynajmniej po tym huraganie, ale czy ktoś ma jakieś informacje lub link pod ręką, jak dostać się do tej rury? Poniżej deski rozdzielczej nie ma problemu, ponieważ byłem tam już kilka razy, powyżej deski rozdzielczej jest bardziej miejsce, gdzie muszę się rozejrzeć. Jeśli okaże się, że XK ma segmentowane niebieskie rury, tak jak jego XJ, myślę, że od razu wymienię całą jej długość na jedną rurę.
 
#2 · (Edited)
Nie mówię, że się mylisz, po prostu pamiętaj, że wycieki, które pojawiają się przez uchwyt słupka A, mogą również pochodzić ze śrub, które trzymają fabryczną reling dachową na miejscu; to kolejny dobrze udokumentowany problem.

Miałem wyciek z uchwytu słupka A i myślałem, że jest on spowodowany lekkim niewspółosiowością drzwi po stronie kierowcy, w połączeniu ze złą uszczelką drzwi po stronie kierowcy.

Okazało się, że śruba, która została użyta do zamontowania mojego 50-calowego zakrzywionego paska LED na dachu przez warsztat elektryków samochodowych, do którego poszedłem, była za długa i przeszła przez dach, i stamtąd pochodził mój wyciek ze słupka A. Wymieniłem śrubę na krótszą i uszczelniłem otwór, koniec z wyciekiem.

Czytałem również wątki o wodzie przeciekającej przez dach ze śrub, które trzymają fabryczne relingi dachowe na miejscu; z czasem mogą one rdzewieć i woda może przeciekać przez nie, przemieszczając się wzdłuż dachu między podsufitką a dachem, do słupka A (wydaje się to naturalną ścieżką podróży, ze względu na krzywiznę dachu i grawitację) i wyciekać z uchwytu po stronie kierowcy - zazwyczaj.

Tylko kilka przemyśleń, na wypadek gdyby wymiana niebieskich rurek nie była Twoim problemem. Nie mam szyberdachu, więc niestety nie mogę udzielić Ci żadnych informacji na temat niebieskich rurek, o które pytałeś.
 
#4 ·
To samo dotyczy relingów dachowych. Mam dobre odprowadzanie wody z przednich i tylnych odpływów. Wyciek(i), które mam, wydają się pochodzić z góry prawych tylnych drzwi. Słyszę kapanie w tym obszarze podczas jazdy po ulewnym deszczu. Opuściłem podsufitkę w obszarze nad tymi drzwiami na tyle, aby stwierdzić, że osłona kurtyny powietrznej była przemoczona. Nie jestem pewien, czy ma to wpływ na działanie poduszki powietrznej, ale założę się, że nie zostały one zaprojektowane tak, aby były nasycone wodą. Na pewno sprawdzę relingi dachowe - kiedy przestanie padać w Mississippi!
 
#5 ·
U mnie też na relingach dachowych. Mam dobre odprowadzanie wody z przednich i tylnych odpływów. Wyciek(i), które mam, wydają się pochodzić z góry prawych tylnych drzwi. Słyszę kapanie w tym obszarze podczas jazdy po ulewnym deszczu. Pociągnąłem podsufitkę w obszarze nad tymi drzwiami na tyle, żeby stwierdzić, że osłona bocznej poduszki powietrznej była przemoczona. Nie jestem pewien, czy to wpływa na działanie poduszki powietrznej, ale założę się, że nie zostały one zaprojektowane tak, aby były nasycone wodą. Na pewno sprawdzę relingi dachowe - kiedy przestanie padać w Missisipi!
Brzmi dobrze @Beau's Dad; Daj znać, co znajdziesz.
 
#6 ·
Okej, wracam do tego tematu prawie rok później. Kupiłem nową jednostkę centralną i monitor wideo podsufitowy do zainstalowania i zacząłem majstrować przy podsufitce. Jeszcze jej całkowicie nie zdjąłem, ale po zdjęciu słupka A wygląda na to, że niebieska rurka nie jest pęknięta, pęknięta ani uszkodzona w żadnym miejscu, które mogę zobaczyć. Muszę przeciągnąć trochę okablowania przez słupki, więc prawdopodobnie wymienię te stare rurki i tak (jestem typem człowieka, który dba o konserwację zapobiegawczą), ale patrząc na bagażniki dachowe na górze, nie podoba mi się wygląd niektórych śrub, które tam widzę. Więc zostaną one zdjęte w tym tygodniu, ponownie osadzone za pomocą nierdzewnych śrub i szczelnie uszczelnione, zanim przejdę do instalacji nowego sprzętu.
 
#7 ·
Dobrze, mam pewien problem ze zrozumieniem, jak usunąć bagażniki dachowe. Znalazłem ten plik PDF, który pokazuje kilka obrazków, ale... wydaje się bardzo oszczędny w kwestii tego, gdzie dokładnie przyłożyć patyczek do przycinania, aby je zdjąć. Trochę pomocy, ktoś? Nie mam uchwytów z tyłu mojego Jeepa, więc przypuszczam, że to to, co nazywają "aplikacją", ale... od czego na świecie zacząć ciągnięcie? Nie chcę niczego z tego plastiku złamać.
 

Attachments

#8 ·
Dobrze, mam pewien problem ze zrozumieniem, jak usunąć bagażniki dachowe. Znalazłem ten plik PDF, który pokazuje kilka zdjęć, ale... wydaje się bardzo oszczędny w kwestii tego, gdzie dokładnie użyć patyczka do przycinania, aby je zdjąć. Trochę pomocy, ktoś? Nie mam uchwytów z tyłu mojego Jeepa, więc przypuszczam, że to to, co nazywają "aplikacją", ale... od czego na świecie zacząć ciągnąć? Nie chcę niczego z tego plastiku złamać.
@HyperionAlpha; Zastąpiłem te czarne elementy z tyłu mojego Sportu chromowanymi uchwytami Limited;

Czarne elementy są mocowane za pomocą plastikowych zaczepów; Jeśli użyjesz zwykłego śrubokręta i delikatnie pociągniesz, powinny się poluzować. To powinieneś zobaczyć po usunięciu tego czarnego plastikowego elementu;

Image


Ostrzegam z góry, że każda plastikowa listwa lub akcesoria, które mają 12 lat, mają bardzo realną szansę na pęknięcie lub oderwanie się, bez względu na to, jak bardzo jesteś ostrożny.
 
#9 ·
Muszę znaleźć wątek Chaaza i mu podziękować. Każdy, kto czyta to forum, powinien zdjąć bagażniki, żeby się przyjrzeć, a Chaz miał rację. Mój XK był w stadium embrionalnym problemu, który odkrył, ale zdążyłem na czas. Właściwie nie musisz zdejmować bagażnika, żeby zobaczyć, czy Twój XK ma ten problem, ale znacznie ułatwia to zobaczenie i naprawę.

Co tu mamy.

41326


Farba się pieni. Bliżej.

41327


Nie wygląda to najgorzej, ale odklejmy uszczelkę i spójrzmy.

41328


To niezły drań, zostanie przeszlifowany, połączony i pomalowany. Rdza jest do bani, ale tak naprawdę nie jest przyczyną moich wycieków. Jak zauważył Chaaz, ta uszczelka drzwi jest przymocowana do metalowego pręta, który z jakiegoś powodu został uszczelniony z nadwoziem XK tylko farbą. Na większości nadwozia ten pręt jest ciasny i przylega do ramy, ale w kilku miejscach znajdują się odcinki o długości około cala (lub więcej), które wyraźnie mają szczelinę - nie pomyślałem, żeby zrobić naprawdę dobre zdjęcie tego, ale spróbuję to zrobić jutro, kiedy zajmę się stroną pasażera. Nie mam tam żadnych wycieków, o których wiem, ale nie mogę tego zostawić po zobaczeniu tych szczelin. Kupiłem uszczelniacz silikonowy 3M i pokryłem nim długość drzwi.

Teraz czas na śruby.

41329


To druga śruba od przodu. Zacząłem ręcznie wkręcać śruby od tyłu, ale kiedy dotarłem do tej, musiałem wyciągnąć wiertarkę, ponieważ łeb tego drania był całkowicie zardzewiały i zablokowany jak nogi zakonnicy!

41330


I tu jest mały facet, rozpadający się siedząc, gwinty były do niczego. Właściwie wszystkie śruby, z wyjątkiem jednej, miały rdzę na gwintach, ale tylko ta była tak uszkodzona. Widziałem, że na pozostałych użyto dużo uszczelniacza do gwintów, ale wytarł się bliżej góry, znów na wszystkich śrubach z wyjątkiem jednej. To oznaczało wycieczkę do warsztatu.

41331


Fuj. Trzeba posprzątać. I pomyślałem, że rozsądnie będzie dodać do mieszanki gumową podkładkę i zamknąć ją uszczelniaczem silikonowym.

41332

41333


Nawiasem mówiąc, to śruba kołnierzowa 6 mm, długość 40 mm jest bezpośrednim zamiennikiem zardzewiałych śrub, pasuje idealnie. I w tym momencie byłem zmęczony, a żona zawołała, więc wstawię jeszcze kilka zdjęć, kiedy skończę stronę pasażera w tym tygodniu.
 
#10 ·
Mam znaleźć wątek Chaaza i mu podziękować. Każdy, kto czyta to forum, powinien zdjąć bagażniki, żeby zobaczyć, a Chaz miał rację. Mój XK był w stadium embrionalnym problemu, który odkrył, ale zdążyłem na czas. Właściwie nie musisz zdejmować bagażnika, żeby zobaczyć, czy Twój XK ma ten problem, ale to znacznie ułatwia zobaczenie i naprawę.

Co tu mamy.

View attachment 41326

Farba się pęcherzy. Bliżej.

View attachment 41327

Nie wygląda to najgorzej, ale odklejmy uszczelkę i zobaczmy.

View attachment 41328

To niezły drań, zostanie zmielony, związany i pomalowany. Rdza jest do bani, ale tak naprawdę nie jest przyczyną moich wycieków. Jak zauważył Chaaz, ta uszczelka drzwi jest przymocowana do metalowego pręta, który z jakiegoś powodu został uszczelniony z nadwoziem XK tylko farbą. Na większości nadwozia ten pręt jest ciasny i przylega do ramy, ale w kilku miejscach znajdują się odcinki o długości około cala, które wyraźnie mają szczelinę - nie pomyślałem, żeby zrobić naprawdę dobre zdjęcie, ale spróbuję to zrobić jutro, kiedy zajmę się stroną pasażera. Nie mam tam żadnych wycieków, o których wiem, ale nie mogę na to pozwolić po zobaczeniu tych szczelin. Kupiłem uszczelniacz silikonowy 3M i pokryłem nim długość drzwi.

Teraz czas na śruby.

View attachment 41329

To druga śruba od przodu. Zacząłem ręcznie wkręcać śruby od tyłu, ale kiedy dotarłem do tej, musiałem wyjąć wiertarkę, ponieważ łeb tego drania był całkowicie zardzewiały jak nogi zakonnicy!

View attachment 41330

A tu jest mały facet, rozpadający się siedząc, gwinty były do bani. Właściwie wszystkie śruby, z wyjątkiem jednej, miały rdzę na gwintach, ale tylko ta była tak uszkodzona. Widziałem, że na pozostałych użyto dużo uszczelniacza do gwintów, ale wytarł się bliżej góry, ponownie na wszystkich śrubach z wyjątkiem jednej. To oznaczało wycieczkę do warsztatu.

View attachment 41331

Fuj. Trzeba posprzątać. I pomyślałem, że rozsądnie jest dodać do mieszanki gumową podkładkę i zamknąć ją uszczelniaczem silikonowym.

View attachment 41332
View attachment 41333

Nawiasem mówiąc, to śruba kołnierzowa 6 mm, długość 40 mm jest bezpośrednim zamiennikiem zardzewiałych śrub, pasuje idealnie. I w tym momencie byłem zmęczony, a żona zawołała, więc zrobię jeszcze kilka zdjęć, kiedy skończę stronę pasażera w tym tygodniu.
Świetna informacja @HyperionAlpha; Dzięki za udostępnienie.
 
#11 ·
Okej, ten wątek może teraz żyć zgodnie ze swoją nazwą. Miałem produktywny weekend.

41398


To, co tu widzisz, to rurki winylowe klasy spożywczej o średnicy wewnętrznej 3/8 cala, średnicy zewnętrznej 1/2 cala i zadziory o średnicy wewnętrznej 3/8 cala, które je łączą. Jedynym powodem, dla którego ich używam, jest ten sam powód, dla którego Chrysler używał sztywnej niebieskiej plastikowej rurki: rurka jest połączona z odpływem szyberdachu za pomocą uszczelki, która kończy się gumowym króćcem. Nie ma żadnego uszczelniacza, taśmy ani niczego w to zaangażowanego. Wierzcie lub nie, te niebieskie rurki po prostu się wyciągają. Zatem z połową tego dwukierunkowego kolca w nowej rurce zamierzamy wepchnąć drugą połowę kolca do króćca przy odpływie, w ten sposób.

41399


Będziesz wiedział, że pasuje, ponieważ będzie ładnie i ciasno. Mój króciec uszczelki był nadal dość elastyczny i gumowaty, niebieskie rurki były po kruchej stronie, a jedna pękła na szwie w pobliżu króćca. (Wyciek!) Oto nowa rurka na swoim miejscu.

41400


Oto zdjęcie ścieżki, którą pokonuje do podłogi. Próbowałem poprowadzić rurkę za tą ramą deski rozdzielczej, ale nie udało mi się to, więc po prostu wsunąłem ją z boku. Z plastikową osłoną boczną nadal jest dużo miejsca i nic się nie zagina. W rzeczywistości jest to prawdopodobnie lepsza ścieżka, ponieważ jest prostsza, mniejsze prawdopodobieństwo, że coś się zaczepi.

41401


Oto koniec podłogi. Zostało mi kilka stóp z dziesięciostopowej rurki, więc po prostu odciąłem ją, aby dopasować i przykleiłem drugi kolec.

41402


To samo, tylko że wychodzi z uszczelki pod ramą. Nie wiem jak wy, ale lubię, żeby to było jasne, w przyszłości mogę łatwo zobaczyć, czy jest zatkane.

41403


Oto widok słupka pasażera, ta sama niebieska rurka.

41404


I lepsze ujęcie strony pasażera przy uszczelce odpływu.

41405


I jak to bywa, właśnie wtedy, gdy kończyłem, zaczęło padać. Mogłem zobaczyć wyniki mojej pracy z pierwszej ręki. Strona pasażera:

41406


I strona kierowcy dla pewności:

41407


Kilka uwag: musisz usunąć osłony przeciwsłoneczne i przednie światła wewnętrzne, aby dostać się do uszczelki odpływu, przynajmniej. Jeśli masz szczypce lub po prostu szczupłe dłonie, to powinno być wszystko, czego potrzebujesz, aby do niego dotrzeć, nie ma potrzeby opuszczania całego podsufitki. Nie zawracałem sobie głowy zabezpieczaniem rurek wzdłuż ich ścieżki. Ramy słupków A wykonują tę pracę, ponieważ tak naprawdę nie ma gdzie się podziać i pomyślałem, że gdybym miał coś pobrudzić uszczelniaczem silikonowym, nawet przy uszczelkach odpływowych, byłoby to tylko trudniejsze w obsłudze w przyszłości. Zadziory idealnie pasują zarówno do uszczelek odpływowych (górnych i dolnych), jak i do rurek, więc tak naprawdę spodziewam się, że to rozwiązanie powinno przetrwać cały okres eksploatacji XK. Również po wykonaniu tej naprawy znalazłem coś, co wygląda na trzeci punkt wycieku w moim XK, uszczelkę wewnętrzną drzwi. Nie jestem pewien, czy muszę ją uszczelnić silikonem, czy też wymaga wymiany, ale przyjrzę się temu bliżej w przyszłym tygodniu.

Jeszcze jedna rzecz, przez każdą z tych rurek przechodzi znacznie więcej wody, niż myślisz. Podczas tych zdjęć padało bardzo, bardzo mało, a później tego dnia padało znacznie więcej. Właściwie nie mogłem uwierzyć, ile wody widziałem wylewającej się z rurek, biorąc pod uwagę, jak mało było wody deszczowej, a kiedy naprawdę zaczęło padać? Dobranoc. Zdecydowanie miałem więcej niż jeden punkt wycieku, ale jest powód, dla którego rurki spustowe są tak często poruszane w dyskusjach na temat wycieków Jeepa Commandera. Po prostu bądź przygotowany, ponieważ może być konieczne pójście dalej niż tylko ta poprawka.

Jeszcze dwie rzeczy, wciąż jestem w trakcie podłączania nowego radia, kamery cofania i rejestratora DVR oraz telewizora montowanego na dachu. Podczas pracy nad tym w weekend znalazłem tylne rurki spustowe. Rozchodzą się bezpośrednio w lewo i w prawo z tyłu szyberdachu, a następnie biegną do tyłu i schodzą w dół słupków C. Wymiana ich będzie wymagała znacznie więcej pracy, ale w końcu się do tego zabiorę.

Oto części, których użyłem w tej poprawce.

2x Sealproof Unreinforced PVC Food Grade Clear Vinyl Tubing, 3/8-Inch ID x 1/2-Inch OD, 10 FT: 1x LTWFITTING Brass Barb Splicer Mender 3/8" ID Hose Fitting Air Water Fuel Boat( Pack of 5 ): Amazon.com: LTWFITTING Brass Barb Splicer Mender 3/8" ID Hose Fitting Air Water Fuel Boat( Pack of 5 ): Toys & Games
 
#13 ·
@HyperionAlpha Doskonały poradnik! To z pewnością pomoże wielu właścicielom Commanderów, w tym mnie. Zdecydowanie chciałbym zobaczyć, jak zrobić również tył. Przeniosłem ten wątek na forum Problemy / Serwis Dealera i uczyniłem go "przyklejonym".
 
  • Like
Reactions: HyperionAlpha
#14 ·
Dobrze, wróciliśmy, a dzięki tej aktualizacji tytuł tego wątku może zasługiwać na zmianę - uniwersalne naprawy wycieków wody lub coś w tym rodzaju, ponieważ mój Commander jest wreszcie wodoszczelny.

Po pierwsze, wspomniałem wcześniej, że zrobię kilka lepszych zdjęć płyty, na której osadzona jest uszczelka drzwi, ponieważ już ją uszczelniłem taśmą uszczelniającą. Zrobiłem kilka zdjęć po stronie pasażera kilka dni później, ale zapomniałem tu wrócić i je opublikować. To zdjęcia z bliska, ale pokazują uszczelkę wtórną drzwi odciągniętą od nadwozia po stronie pasażera zarówno przednich, jak i tylnych drzwi;

41687


Uważaj na szczelinę! Nadwozie jest wypaczone, ale to jest ogromne. To później zamieni się w ogromny problem, ale uszczelniamy to.

41688


To samo tutaj, bliżej przodu, wzdłuż przednich drzwi. To punkty awarii, które tylko czekają, aż się wydarzą. Czytałem w niektórych postach serwisowych, że ta płyta ma za sobą klej pieczony, jest również zabezpieczona śrubami zabezpieczającymi (w kształcie gwiazdy). Instrukcje serwisowe, na które natknąłem się podczas badania problemów z wyciekami, były bardzo stanowcze w kwestii nigdy nie usuwania tej płyty, ale w przypadku wycieków wokół drzwi, użycia uszczelniacza taśm uszczelniających do uszczelnienia tych samych szczelin. Oto jeden z takich postów serwisowych.

41689


Wygląda więc na to, że to znana sprawa. W komunikacie serwisowym zaleca się NIE usuwanie wtórnego mocowania uszczelki, ale wypełnienie pustek. Schemat wydaje się wskazywać, że problemem są małe pęcherzyki powietrza, ale jak już widziałem, duża szczelina też jest problemem, jeśli ją masz. Mogę sobie tylko wyobrazić, że ta substancja mogła się z czasem zużyć, jeśli w ogóle została nałożona w sposób, jaki wydaje się sugerować obraz. Widziałem ten sam komunikat serwisowy dla wielu modeli Jeep, Patriot, Grand Cherokee itp., więc naprawdę dziwne jest, dlaczego nie mówi się o tym więcej, jak często właściciel Commander skarży się na wycieki. Teraz mamy bardzo ciekawą sytuację, zwłaszcza z XK. Spójrz tutaj.

41691


To strona kierowcy z odciągniętym wtórnym uszczelnieniem. Miesiące temu, jak widziałeś powyżej, nałożyłem na górę mocowania w celu zatrzymania wycieków. To, czego nie zauważyłem wcześniej, widząc tak wiele plików PDF serwisowych, takich jak ten powyżej, to fakt, że wtórne mocowanie uszczelki nie jest jednym elementem. Właściwie są dwa mocowania, jedno biegnące wzdłuż górnej części drzwi, a drugie biegnące wzdłuż pionowej długości słupka przedniej szyby. W mocowaniu znajduje się SZCZELINA, na którą zaciska się uszczelka, którą uszczelniłem uszczelniaczem taśm uszczelniających, dzięki czemu działa jako ciągłe trzymanie i pozwala wodzie spływać do przodu, zamiast natychmiast przemieszczać się w dół, uderzając w wewnętrzną uszczelkę drzwi, a następnie wpadając do samochodu na podłogę.

A teraz na koniec - i to jest haczyk, z którym zmagałem się przez prawie ostatnie trzy lata.

Wierzcie lub nie, po 1. uporaniu się ze śrubami relingów dachowych, wymianie ich na nowe i zabezpieczeniu ich Loctite i uszczelnieniu silikonem, 2. po wymianie przednich rur spustowych na zupełnie nowe kolce i węże, 3. po uszczelnieniu szczelin między wtórnym mocowaniem uszczelki taśmą uszczelniającą i zamknięciu szczeliny mocowania między dwoma mocowaniami, a także 4. nawet po wymianie uszczelki szyberdachu, po wielokrotnym przeczytaniu wskazówek od Padrimino i innego użytkownika tutaj sprzed kilku lat, którego imienia w tej chwili nie pamiętam, ostatnim i prawdopodobnie najgorszym punktem wycieku w moim XK okazała się... przednia szyba.

Czytałem co najmniej jeden post, w którym użytkownik kilka lat temu powiedział, że próbował wszystkiego, aby naprawić wycieki, aż do wymiany przedniej szyby. Podejrzewał, że przednia szyba przecieka i próbował ją uszczelnić silikonem. Później, gdy facet przyszedł wymienić jego przednią szybę, zapytał go, dlaczego tam umieścił silikon (ponieważ użył niewłaściwego rodzaju), a on powiedział mu, jak miał problemy z wyciekami. Więc facet od przedniej szyby powiedział mu, że doda trochę "dodatkowego uszczelniacza utwardzanego cieplnie" po stronie kierowcy i to rozwiązało jego wycieki. Niewiele więcej zostało tu powiedziane. Co to jest uszczelniacz utwardzany cieplnie? Nie mam pojęcia, chyba że to rodzaj uszczelniacza, którym montuje się przednią szybę. Ale mam mnóstwo uszczelniacza taśm uszczelniających 3M, więc zacząłem bardziej analizować moją przednią szybę. Pierwszą rzeczą, jaką zauważyłem, było to, że górna część mojej przedniej szyby wyglądała jak mapa wybrzeża Norwegii. Nie podobał mi się ten wygląd, więc wyjąłem uszczelniacz i drabinę. Przyglądając się bliżej, między krawędzią przedniej szyby a nadwoziem XK była szczelina o szerokości co najmniej 1/3 cala, więc trzymałem tubę na środku przedniej szyby i uszczelniłem ją na całej długości z powrotem do strony kierowcy. Następnie przesunąłem drabinę na stronę pasażera samochodu i zrobiłem to samo, zaczynając od środka i wychodząc z powrotem do krawędzi przedniej szyby po stronie pasażera. Zająłem się innymi sprawami i pozwoliłem temu wyschnąć. Po około godzinie wróciłem i zauważyłem, że może 2 cale od krawędzi po stronie kierowcy, około 3 cale uszczelniacza, który nałożyłem, wpadło głębiej w tę szczelinę między przednią szybą a nadwoziem samochodu. Co oznaczało, że musiało mieć gdzieś pójść! Więc wracam na górę i nakładam więcej uszczelniacza i robiłem to dalej, aż zrównało się z resztą linii, którą nałożyłem wcześniej. Pociągnąłem również górny koniec plastikowej osłony przedniej szyby po stronie kierowcy i wcisnąłem tam trochę uszczelniacza uszczelniającego na wszelki wypadek. Nie padało przez cały tydzień i byłem zadowolony, że może wyschnąć w międzyczasie, byłem chory i zmęczony wilgotną podłogą, więc po prostu czekałem na następną nawałnicę. Kiedy jednak spadł porządny deszcz, zdjąłem słupek A po stronie kierowcy i byłem świadkiem... w ogóle nie było wycieku wody z dachu. Pomyślałem, że to opanowałem, ale następnego ranka podłoga znowu była mokra. Drapałem się po głowie, zacząłem się naprawdę uważnie przyglądać plastikowej osłonie przedniej szyby, tutaj.

41692


Ta plastikowa osłona, jak sądzę, jest nieusuwalna. Przynajmniej wydaje się, że jest utrzymywana na miejscu przez te same śruby zabezpieczające, które mocują płytę wtórnego mocowania uszczelki do nadwozia samochodu. Nie byłbym w stanie jej usunąć bez usunięcia tej płyty mocującej lub złamania plastikowej osłony. Nie chcąc robić ani jednego, ani drugiego, długo i ciężko myślałem przez około... pięć minut i odciągnąłem jak najwięcej długości plastikowej osłony od przedniej szyby, jak tylko mogłem, wcisnąłem dyszę tuby uszczelniającej między osłonę a róg przedniej szyby i nadwozia i ścisnąłem, prowadząc pionową długość od góry do dołu. Zanim wyschło, część tej gumy wypadła z dołu osłony na zawiasy drzwi, ponieważ prawie opróżniłem tubę w tę ciasną przestrzeń. Ale wcale mi to nie przeszkadzało, po prostu chciałem mieć pewność, że to jest zakryte, nie mogąc tam zajrzeć. Później tego samego dnia, po wyschnięciu, stworzyłem 20-minutowy monsun za pomocą węża ogrodowego, a podłoga pozostała sucha przez cały czas. Padało dwa razy od tego czasu i ta sama historia, sucha podłoga. Zajęło mi to tylko dwa lata i dziesięć miesięcy, ale wygląda na to, że znowu jest wodoszczelna. Teraz, gdy wiem, że dach nie przecieka, mogę przejść do zakończenia instalacji mojego monitora montowanego na dachu - dostałem to latem, ale nie chciałem go instalować, dopóki nie wiedziałem, że wszystko jest dobrze uszczelnione, ponieważ ostatnią rzeczą, jaką chciałem zrobić, było otworzenie sufitu, aby zainstalować telewizor, a następnie usunąć go ponownie tylko po to, aby zająć się wyciekiem. To takie odciążenie z moich ramion, że byś nie uwierzył.

Oto link do uszczelnienia taśmą uszczelniającą, którego użyłem (cieszę się, że mam czarny samochód, po prostu używając tego materiału):

 

Attachments

#15 ·
Dobrze, wróciliśmy, a dzięki tej aktualizacji tytuł tego wątku może zasługiwać na zmianę - ogólne naprawy wycieków wody lub coś w tym rodzaju, ponieważ mój Commander jest w końcu wodoszczelny.

Po pierwsze, wspomniałem wcześniej, że zrobię kilka lepszych zdjęć płyty, na której osadzona jest uszczelka drzwi, ponieważ już ją uszczelniłem taśmą uszczelniającą. Zrobiłem kilka zdjęć po stronie pasażera kilka dni później, ale zapomniałem tu wrócić i je opublikować. To zdjęcia z bliska, ale pokazują, że wtórna uszczelka drzwi jest odciągnięta od nadwozia po stronie pasażera zarówno przednich, jak i tylnych drzwi;

View attachment 41687

Mind the gap! Nadwozie jest wypaczone, ale to jest ogromne. To zamieni się w ogromny problem później, ale uszczelniamy to.

View attachment 41688

To samo tutaj bliżej przodu, wzdłuż przednich drzwi. To punkty awarii, które tylko czekają na wydarzenie. Czytałem w niektórych postach serwisowych, że ta płyta ma wypieczony klej za nią, jest również zabezpieczona śrubami zabezpieczającymi (w kształcie gwiazdy). Instrukcje serwisowe, na które natknąłem się podczas badania problemów z wyciekami, były bardzo stanowcze w kwestii nigdy nie usuwania tej płyty, ale w przypadku wycieków wokół drzwi, użycia uszczelniacza do taśm uszczelniających do uszczelnienia tych samych szczelin. Oto jeden z takich postów serwisowych.

View attachment 41689

Wygląda więc na to, że to znana sprawa. Porada serwisowa mówi, aby NIE usuwać wtórnego mocowania uszczelki, ale wypełnić puste przestrzenie. Schemat wydaje się wskazywać, że problemem są małe pęcherzyki powietrza, ale jak już widziałem, tak samo jest z dużą szczeliną, jeśli taką masz. Mogę sobie tylko wyobrazić, że ta rzecz mogła się z czasem zużyć, jeśli kiedykolwiek została nałożona tak, jak wydaje się to sugerować obraz. Widziałem tę samą poradę serwisową dla wielu modeli Jeepa, Patriot, Grand Cherokee itp., więc naprawdę dziwi, dlaczego nie mówi się o tym więcej, jak często właściciel Commandera skarży się na wycieki. Teraz mamy bardzo ciekawą sytuację, szczególnie z XK. Spójrz tutaj.

View attachment 41691

To strona kierowcy z odciągniętym wtórnym uszczelnieniem. Miesiące temu, jak widziałeś powyżej, nałożyłem górę mocowania w celu zatrzymania wycieków. To, czego nie zauważyłem wcześniej, widząc tak wiele plików PDF serwisowych, takich jak ten powyżej, to fakt, że wtórne mocowanie uszczelki nie jest jednym elementem. W rzeczywistości istnieją dwa mocowania, jedno biegnące wzdłuż górnej części drzwi, a drugie biegnące wzdłuż pionowej długości słupka przedniej szyby. W mocowaniu znajduje się SZCZELINA, na którą zaciska się uszczelka, którą uszczelniłem uszczelniaczem do taśm uszczelniających, dzięki czemu działa jako ciągłe trzymanie i pozwala wodzie spływać do przodu zamiast natychmiast przemieszczać się w dół, uderzając w wewnętrzną uszczelkę drzwi, a następnie wpadając do samochodu na podłodze.

Teraz na koniec - i to jest haczyk, z którym zmagałem się przez prawie ostatnie trzy lata.

Uwierzcie lub nie, po 1. uporaniu się ze śrubami relingów dachowych, wymianie ich na nowe i zabezpieczeniu ich klejem do gwintów i uszczelnieniu silikonem, 2. po wymianie przednich rur spustowych na zupełnie nowe zadziory i węże, 3. po uszczelnieniu szczelin między wtórnym mocowaniem uszczelki taśmą uszczelniającą i zamknięciu szczeliny mocowania między dwoma mocowaniami, a także 4. nawet po wymianie uszczelki szyberdachu, po wielokrotnym przeczytaniu wskazówek od Padrimino i innego użytkownika tutaj sprzed kilku lat, którego imienia nie mogę sobie teraz przypomnieć, ostatnim i prawdopodobnie najgorszym punktem wycieku w moim XK okazała się... przednia szyba.

Czytałem co najmniej jeden post, w którym użytkownik kilka lat temu powiedział, że próbował wszystkiego, aby naprawić swoje wycieki, aż do wymiany przedniej szyby. Podejrzewał, że przednia szyba przecieka i próbował ją uszczelnić silikonem. Później, kiedy facet przyszedł wymienić jego przednią szybę, zapytał go, dlaczego tam umieścił silikon (ponieważ użył niewłaściwego rodzaju), a on powiedział mu, jak miał problemy z wyciekami. Więc facet od przedniej szyby powiedział mu, że doda trochę "dodatkowego uszczelniacza utwardzanego cieplnie" po stronie kierowcy i to rozwiązało jego wycieki. Niewiele więcej zostało tu powiedziane. Co to jest uszczelniacz utwardzany cieplnie? Nie mam pojęcia, chyba że jest to rodzaj uszczelniacza, którym montuje się przednią szybę. Ale mam mnóstwo uszczelniacza do taśm uszczelniających 3M, więc zacząłem dokładniej badać moją przednią szybę. Pierwszą rzeczą, którą zauważyłem, było to, że górna część mojej przedniej szyby wyglądała jak mapa wybrzeża Norwegii. Nie podobał mi się ten wygląd, więc wyjąłem uszczelniacz i drabinę. Przyglądając się bliżej, między krawędzią przedniej szyby a karoserią XK była szczelina o szerokości co najmniej 1/3 cala, więc trzymałem tubę na środku przedniej szyby i uszczelniłem ją na całej długości z powrotem do strony kierowcy. Następnie przesunąłem drabinę na stronę pasażera samochodu i zrobiłem to samo, zaczynając od wewnątrz i wychodząc z powrotem do krawędzi przedniej szyby po stronie pasażera. Zająłem się innymi rzeczami i pozwoliłem, aby wyschło. Po około godzinie wróciłem i zauważyłem, że może 2 cale od krawędzi strony kierowcy, około 3 cale uszczelniacza, który położyłem, wpadło głębiej w tę szczelinę między przednią szybą a karoserią samochodu. Co oznaczało, że musiało mieć gdzieś pójść! Więc wracam na górę i kładę więcej uszczelniacza i robiłem to dalej, aż zrównało się z resztą linii, którą położyłem wcześniej. Pociągnąłem również górny koniec plastikowej osłony przedniej szyby po stronie kierowcy i wcisnąłem tam trochę uszczelniacza do taśm uszczelniających dla pewności. Nie padało przez cały tydzień i byłem zadowolony, pozwalając mu w międzyczasie wyschnąć, byłem zmęczony i zmęczony wilgotną podłogą, więc po prostu czekałem na następną nawałnicę. Kiedy jednak spadł porządny deszcz, zdjąłem słupek A po stronie kierowcy i byłem świadkiem... w ogóle nie wyciekała woda z dachu. Pomyślałem, że to pokonałem, ale następnego ranka podłoga znowu była mokra. Drapiąc się po głowie, zacząłem naprawdę uważnie przyglądać się plastikowej osłonie przedniej szyby, tutaj.

View attachment 41692

Ta plastikowa osłona, którą widzisz, o ile wiem, jest nieusuwalna. Przynajmniej wydaje się, że jest utrzymywana na miejscu przez te same śruby zabezpieczające, które mocują płytę mocującą wtórną uszczelkę do nadwozia samochodu. Nie byłbym w stanie go usunąć bez usunięcia tej płyty mocującej lub złamania plastikowej osłony. Nie chcąc robić ani jednego, ani drugiego, pomyślałem długo i ciężko przez około... pięć minut i odciągnąłem jak najwięcej długości plastikowej osłony od przedniej szyby, jak tylko mogłem, wcisnąłem dyszę tuby z taśmą uszczelniającą między osłonę a róg przedniej szyby i nadwozia i ścisnąłem, prowadząc pionową długość od góry do dołu. Zanim wyschło, część tej gumy wypadła z dołu osłony na zawiasy drzwi, ponieważ prawie opróżniłem tubę w tej ciasnej przestrzeni. Ale wcale mi to nie przeszkadzało, po prostu chciałem mieć pewność, że rzecz jest zakryta, nie mogąc tam zajrzeć. Później tego samego dnia, po wyschnięciu, stworzyłem 20-minutowy monsun za pomocą węża ogrodowego, a podłoga pozostała sucha przez cały czas trwania. Deszcz padał dwa razy od tego czasu i ta sama historia, sucha podłoga. Zajęło mi to tylko dwa lata i dziesięć miesięcy, ale wygląda na to, że znowu jest wodoszczelna. Teraz, gdy wiem, że dach nie przecieka, mogę przejść do zakończenia instalacji mojego monitora montowanego na dachu - dostałem to latem, ale nie chciałem go instalować, dopóki nie wiedziałem, że wszystko jest dobrze uszczelnione, ponieważ ostatnią rzeczą, jaką chciałem zrobić, było otworzenie sufitu, aby zainstalować telewizor, a następnie usunąć go ponownie tylko po to, aby zająć się wyciekiem. To takie wytchnienie z moich ramion, że byś nie uwierzył.

Oto link do uszczelnienia taśmą uszczelniającą, którego użyłem (cieszę się, że mam czarny samochód, po prostu używając tego materiału):

@HyperionAlpha;

Jest tu naprawdę dobra informacja;

Przeszedłem do zmiany tytułu wątku dla Ciebie, daj mi znać, co myślisz.

Kiedy szukałem wycieku, który został spowodowany przez jedną ze śrub mocujących mój pasek świetlny do dachu, zauważyłem tę szczelinę wzdłuż górnej części przedniej szyby, o której wspomniałeś;

Rozmawiałem o tym z mechanikiem Jeepa, do którego chodziłem przez cały czas, a on polecił mi rodzaj uszczelniacza do okien RTV, aby go uszczelnić, który został wykonany specjalnie do szkła, który kupiłem w Advanced Auto, jeśli dobrze pamiętam.

Następnym razem, gdy pojadę do domu, będę musiał go wykopać i zrobić zdjęcie.
 
#16 ·
Nie wiem, czy to linia, którą wytyczyłem wzdłuż górnej części przedniej szyby, czy też ilość, którą dodałem tuż pod górną częścią plastikowej osłony, ale po tych dwóch aplikacjach wykonanych tego dnia, nie miałem już żadnych wycieków schodzących z dachu. Wydaje się to bezsensowne, ponieważ po zdjęciu słupków A woda, którą widziałem, wydawała się wlewać z tyłu, ale po tej aplikacji moja deska rozdzielcza nie była już mokra. Wnęki na śruby wokół uchwytów słupków A nie "pociłyby się" już wodą podczas deszczu. Zatem problem z wodą, którą widziałem wpadającą z góry w tym momencie, został rozwiązany po prostu przez zrobienie tych dwóch rzeczy. Szczelinę między mocowaniami po prostu stworzyłem patyczkiem po lodach i uszczelniaczem 3M, a po zrobieniu tego i uszczelnieniu pod plastikową osłoną wszystko było szczelne. Nienawidziłem opróżniania tak dużej ilości tubki bez możliwości zobaczenia, dokąd to zmierza, ale tak jak na to teraz patrzę, też nie widziałem wycieku, więc miałem niewiele do stracenia. Po zamknięciu szczeliny między mocowaniami i uszczelnieniu pionowej krawędzi przedniej szyby za plastikową osłoną, na podłodze również nie było już wody.

Jedynym uszczelniaczem RTV, jaki widziałem, jest ta rzecz, o ile mogę stwierdzić, to mniej więcej to samo, twardnieje, gdy wysycha. -> https://www.amazon.com/J-B-Weld-31319-Silicone-Adhesive/dp/B00ID8F8E4
Wybrałem tubę 3M, którą dostałem, ponieważ było jej więcej - również w Advanced Auto Parts.
 
#17 ·
Nie wiem, czy to była linia, którą położyłem wzdłuż górnej części przedniej szyby, czy też ilość, którą dodałem tuż pod górną częścią plastikowej osłony, ale po tych dwóch aplikacjach wykonanych tego dnia, nie miałem już wycieków z dachu. Wydaje się to bezsensowne, ponieważ po zdjęciu słupków A woda, którą widziałem, wydawała się wlewać z góry z tyłu, ale po tej aplikacji moja deska rozdzielcza nie była już mokra. Gniazda śrub wokół uchwytów słupków A nie "pociłyby" się już wodą podczas deszczu. Zatem woda, którą widziałem wpadającą z góry w tym momencie, została rozwiązana tylko przez zrobienie tych dwóch rzeczy. Szczelinę między mocowaniami po prostu uformowałem patyczkiem po lodach i uszczelniaczem 3M, a po zrobieniu tego i uszczelnieniu pod plastikową osłoną, wszystko było szczelne. Nienawidziłem opróżniania tak dużej ilości tubki bez możliwości zobaczenia, gdzie to wszystko idzie, ale tak jak na to teraz patrzę, też nie widziałem wycieku, więc miałem niewiele do stracenia. Po zamknięciu szczeliny między mocowaniami i uszczelnieniu pionowej krawędzi przedniej szyby za plastikową osłoną, na podłodze również nie było już wody.

Jedynym uszczelniaczem RTV, jaki widziałem, jest ta rzecz, o ile mogę powiedzieć, jest to mniej więcej to samo, twardnieje po wyschnięciu. -> https://www.amazon.com/J-B-Weld-31319-Silicone-Adhesive/dp/B00ID8F8E4
Wybrałem tubę 3M, którą dostałem, ponieważ było jej więcej - również w Advanced Auto Parts.
Cóż, udało ci się to załatwić, to wszystko, co się liczy. Dobra robota.
 
#18 ·
@HyperionAlpha Czytałem o wszystkich problemach z przeciekami w szyberdachach i wydaje się, że przeszedłeś przez to wszystko. Wiem, co muszę zrobić, ale zanim rozbiorę mojego Jeepa, czy możesz pomóc w usunięciu panelu bocznego po stronie kierowcy? Myślę, że dam radę z uchwytem, ale pomoc również by się przydała. Każdy inny może się dołączyć. Przeszukiwałem instrukcje serwisowe, 7859 stron, ale wydaje się, że nie mam szczęścia, więc proszę o pomoc. Commander jest z 06 roku i jest garażowany, a to pierwszy wyciek.
 
#19 · (Edited)
Przednie uchwyty można usunąć, przykładając cienki patyczek do przycinania do owalnych zaślepek. Mały śrubokręt może działać łatwiej, ale prawdopodobnie uszkodzi zaślepkę, która jest wykonana z plastycznej gumy. Wyciągnij zaślepkę, a następnie użyj klucza nasadowego 10 mm (chyba), aby wyjąć śrubę znajdującą się za nią. Jest bardzo długa, około trzech cali.
 
#20 · (Edited)
Panel boczny - boczne wykończenie po stronie kierowcy z dźwignią otwierania maski. Chcę tylko usunąć rzeczy, aby dostać się do rury spustowej na podłodze, aby ją wyciągnąć i naprawić, najprawdopodobniej muszę również usunąć osłonę progu przy drzwiach.
Załączone zdjęcie 1 to panel boczny, 2 to próg.
 
#21 ·
Ach, żeby to zrobić, musisz najpierw usunąć panel ochronny, to numer 2 na zdjęciu. Trzymają go tylko kilka zaczepów. Jeśli nigdy wcześniej go nie usuwałeś, może być ciasny, po prostu pociągnij go mocno, zaczynając od przodu lub tyłu. Kiedy już go wyjmiesz, musisz usunąć uszczelkę wewnętrzną drzwi. Jeśli w tym momencie planujesz tylko usunąć numer 1, prawdopodobnie nie będziesz musiał usuwać całej uszczelki, o ile odchylisz ją na tyle, aby odsłonić krawędź tego panelu. W tym momencie po prostu pociągnij do wewnątrz (w kierunku wnętrza samochodu) i zwolnij blokadę maski.

Dobrze jest zacząć od odpływu, gdy masz ten problem. To typowe, że te odpływy się zatykają. Gdzie widzisz wodę w swoim samochodzie? Na podłodze? A może "sączy się" również przez uchwyty słupków?
 
#22 ·
Płacząc przez górną listwę uchwytu słupka. Wlałem około 2 kwarty wody do otworu odpływowego przy szyberdachu i nic nigdzie nie wyszło. Nie wiem, gdzie się podziała, ale potem bardzo powoli kapało z zaślepki uchwytu słupka. Na górze, gdy wlewałem wodę, weszła do otworu odpływowego i słychać było dźwięk ssania. Odprowadzona tam, tak jak po stronie pasażera. Po stronie pasażera woda wypływała wspaniale dołem. Zdjąłem próg i wychodzę teraz, żeby zdjąć panel kopnięcia. Zrobię zdjęcia.
 
#23 ·
#24 ·
Ok, dotarłem do węża spustowego, jego dolna część została wyciągnięta z przejścia przez podłogę. Zawsze straszne, gdy ma się do czynienia z 15-letnim plastikiem! Znalazłem miejsce, gdzie poszła cała woda - pod dywanikiem po stronie kierowcy. Wlałem wodę do góry przy szyberdachu - woda wypływa dołem z węża. Teraz próbuję przedłużyć wąż. Czy w niebieskim plastiku jest gumowy wąż? I jaki kawałek rurki mogę do niego włożyć? Potrzebuję tylko kilku cali. Myślę, że skończy się na wymianie całego węża :confused: Załączono zdjęcia.
 
#25 ·
Dobrze, więc dolny koniec się urwał? Ta sztywna niebieska plastikowa rurka to wszystko, co przenosi wodę do odpływu na dole twojego samochodu. Będziesz musiał ją całkowicie wymienić. Przezroczysta rurka, taka jak ta, którą wymieniłem na poprzedniej stronie, wystarczy, wraz z dwoma kolcami, jednym dla góry, aby pasował do uszczelki odpływu tam, a drugim, aby pasował do uszczelki odpływu na dole. Jeśli to jedyny powód, dla którego Twój XK przecieka, to łatwa naprawa, więc nie martw się, to trochę onieśmielające, ale wcale nie trudne do wymiany.
 
#27 · (Edited)
Wczoraj dostałem węże i kolce. Poszedłem do pracy i pociągnąłem za uchwyt (tak, 10 mm). Nie widziałem obszaru połączenia na górze dla rury spustowej. Wróciłem do twojego pierwszego postu i odtworzyłem wideo - muszę ściągnąć podsufitkę? Nie chciało mi się tego dzisiaj robić. Wziąłem 6-calowy kawałek węża 3/8 i wsunąłem go na niebieski stary wąż. Następnie użyłem kolca i do otworu w podłodze - na razie świetnie odprowadza wodę. Pewnego dnia zrobię to dobrze i wymienię cały wąż. Przy okazji widzę, że wąż jest dostępny w rolkach 25-stopowych za zaledwie kilka dolarów więcej, co może być przydatne przy wymianie wszystkich 4. Zamówiłem już 10 stóp, zanim to zobaczyłem :(
 
  • Like
Reactions: jeep5253
#29 ·
Czy ktoś ma pomysł, skąd może pochodzić woda, jeśli NIE z niebieskiej rurki spustowej? Wygląda na to, że spływa po słupku A i nie jest to problem z niebieską rurką spustową. To jest w porządku i czyste. Nadal woda dostaje się po stronie pasażera. Jakieś sugestie?
@Mracz12 Słupek A to miejsce, w którym przecieka, gdy TO są rurki spustowe. Jeśli przeszukasz forum w poszukiwaniu wątków na temat przecieku w dachu słonecznym, zobaczysz te informacje. @Mracz12 Proszę, zamieść post wprowadzający w sekcji Nowych Członków. Proszę również przejść do ustawień konta i utworzyć "podpis" z informacjami o swoim XK. Dzięki.
 
#30 ·
@rblapham

Prędzej czy później będziesz chciał go wymienić - to, że rura pękła w tym miejscu, jest świadectwem tego, jak są one wątłe. Mam teorię, że jednym z powodów, dla których nikt nigdy nie narzeka na tylne, jest prawdopodobnie to, że nie są one umieszczone między dwoma oknami, z których jedno nie jest przyciemniane i nie nagrzewa się tak bardzo, ale biegną przez pusty korpus Jeepa. Z tego powodu nie są tak podatne na pękanie, ale kiedy trudno je zdobyć, nikt nigdy nie decyduje się włożyć pracy w ich usunięcie i wymianę. Ja jeszcze nie, i to wiele mówi. Jeśli nagle zacznę mieć kolejny wyciek, podejrzewam tylne rury, zanim cokolwiek innego, ponieważ są już tak stare, że bardziej prawdopodobne jest, że będą przeciekać niż cokolwiek innego, co naprawiłem lub wymieniłem.

Mimo że naprawdę nie musisz opuszczać całej podsufitki. Usunąłem osłony przeciwsłoneczne i lampy wewnętrzne nad drzwiami. Już to dało mi miejsce, aby sięgnąć do uszczelek, o ile uważasz, aby nie zgiąć podsufitki, powinno być dobrze.

@Mracz12

Lista prawdopodobnych wycieków znajduje się tutaj, podając je w kolejności, którą uważam za najbardziej prawdopodobną:

1. Zatkane rury spustowe (powoduje to gromadzenie się wody, która ostatecznie zalewa rynnę w obszarze szyberdachu)
2. Pęknięte rury spustowe, dziury w rurze gdzieś (może się to zdarzyć w dowolnym miejscu na ścieżce i wyciekać)
3. Spaw szczytowy na przedniej części otworu drzwiowego, gdzie przednia część ramy styka się z górą (woda może dosłownie wlewać się tutaj, szczególnie jeśli samochód stoi w miejscu, kształt pojazdu i podsufitki, a także kąt pojazdu podczas parkowania mogą pozwolić wodzie rozlać się wzdłuż boku podsufitki; najlepszym rozwiązaniem jest USZCZELNIACZ GUMOWY, czarny uszczelniacz pogodowy, NIE UŻYWAĆ SILIKONU, ustawić go w miejscu spawu szczytowego)
4. Przednia szyba, wierzcie lub nie, wzdłuż strony kierowcy lub pasażera, ma uszczelniacz pogodowy, który może się zużywać. Ten uszczelniacz jest ukryty za plastikową osłoną, która znajduje się między karoserią a przednią szybą, KTÓREJ NIE MOŻNA USUNĄĆ, więc lepiej nie próbuj, po prostu spryskaj trochę czarnego gumowego uszczelniacza pogodowego pod tą plastikową osłoną, a zobaczysz, jak uporczywy wyciek znika.
5. Jeśli wszystko powyższe nie wydaje się pomagać, zbadaj śruby relingów dachowych, ponieważ są one podatne na rdzewienie, oraz nowe uszczelki drzwi. Te ostatnie dwa mogą przeciekać, ale o ile wiem, wydają się być mniej prawdopodobne niż inne.
 
#31 ·
Zdecydowanie świetne informacje i bardzo doceniam. Mój Xk stał przez rok. Kiedy w końcu wróciłem do domu rodziców i otworzyłem drzwi, po stronie pasażera pod siedzeniem znajdowała się kałuża wody o głębokości 0,5 cala. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem.
 
#32 ·
Zdecydowanie świetne informacje i bardzo doceniane. Mój Xk stał przez rok. Kiedy w końcu wróciłem do domu moich rodziców i otworzyłem drzwi, po stronie pasażera pod siedzeniem była kałuża wody o głębokości 0,5 cala. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem.


Wysłane z mojego iPada za pomocą Tapatalk Pro
Stał przez rok na zewnątrz??

Niezbyt dobrze....
 
#33 ·
Ponieważ to jest wątek, który zaprowadził mnie w dół całej króliczej dziury z opadającym podsufitką, a także jest najbardziej kompleksowym dziennikiem diagnozy i rozwiązań dotyczących naprawy wycieków w szyberdachu, pomyślałem, że zamieszczę tutaj moją (być może) osobliwość.
Kupiliśmy mojego Jeepa jako trzeciego właściciela i spędził on większość swojego życia w PNW. Kiedy go kupiliśmy, był w SoCal przez 2 lata i pozostał tam z nami przez kolejny rok. Następnie przenieśliśmy się do Juneau, AK i wtedy pojawił się ten wyciek. Przeszedłem przez wszystkie opublikowane poprawki, wyczyściłem rurki, usunąłem i umieściłem nowy uszczelniacz wokół śrub relingów dachowych i tak dalej. W końcu zdecydowałem się opuścić podsufitkę i przyjrzeć się szyberdachowi bardziej bezpośrednio. Odkryłem, że plastikowa obudowa tylnej rury spustowej po stronie pasażera do szyny ociekowej poluzowała się. Fabryczny klej zgnił i uszczelnienie puściło. Prawdopodobnie 120-stopniowe dni w Fort Irwin, a następnie -20-stopniowe dni na Alasce w krótkim czasie. Próbowałem naprawy bez wyjmowania szyberdachu, a standardowy silikon RTV zawiódł. Opuściłem podsufitkę, a następnie całkowicie usunąłem szyberdach dzisiaj i użyłem 3M 5200 Marine Grade Sealant. Jeśli to nie naprawi, to nie było przeznaczone do naprawy. Zrobiłem również obudowę tylnego spustu po stronie kierowcy, ponieważ wydawała się być we wczesnym stadium awarii. Delikatnie zdejmij obudowę, zeskrob stary silikon, zeszlifuj wszelkie pozostałości, posmaruj plastikową obudowę 5200 i zainstaluj ponownie na tacy. Zostawiam to na noc, aby się utwardziło i zainstaluję ponownie jutro. Nigdy nie zawiodłem się na 5200 i poddałem go próbie. Jutro zamieszczę kilka zdjęć z uszczelnionym 5200 na miejscu. A także bardziej precyzyjną lokalizację tych. Naprawę można wykonać bez opuszczania szyberdachu, ale trzeba będzie opuścić podsufitkę. Mam nadzieję, że to komuś pomoże!
Image

Image

Image

Image

Image