Jeep Commander Forum banner

Alarm gaat niet af? Help alsjeblieft!

4.8K views 14 replies 8 participants last post by  Bobp  
#1 ·
Nieuwe Jeep-eigenaar hier! Maar ik heb een aantal grote problemen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik heb een 2006 Jeep Commander Limited 5.7L V8 OHV 16V FI motor. Onlangs is de SKIM verwijderd en de ECM (denk ik?) geflasht door AllComputerResources. Hiervoor had ik problemen met het starten van de auto in de noodloop of dat hij na 3 seconden uitviel. De SKIM is verwijderd, de nieuwe ECM is geĂŻnstalleerd en ik heb een proefrit gemaakt. Alles werkte perfect! Meerdere keren aan en uit gezet zonder startproblemen. Ik heb een stukje gereden en de hele dag wat boodschappen gedaan zonder problemen. Maar plotseling kom ik thuis en het alarm blijft maar afgaan en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik heb al het volgende geprobeerd:
  • De batterij een uur losgekoppeld en weer aangesloten (alarm blijft afgaan)
  • De batterij losgekoppeld en de negatieve en positieve pool 5 minuten tegen elkaar gehouden om een harde reset te forceren (alarm blijft afgaan)
  • Een paar verschillende combinaties geprobeerd om de bestuurdersdeur met de sleutel te vergrendelen/ontgrendelen (alarm blijft afgaan)
Mijn sleutelafstandsbediening reageert niet op de knoppen die ik indruk en mijn vergrendel/ontgrendelknop in de auto lijkt plotseling niet meer te werken. Ik ben in de war omdat de auto start en perfect rijdt, met uitzondering van het loeiende alarm dat afgaat. Ideeën over wat dit probleem zou kunnen zijn?

#2 · (Edited)
#4 · (Edited)
Heeft u een nieuwe batterij in uw sleutelhanger geprobeerd? Of, als u meer dan één sleutelhanger heeft, gebruik dan de andere?

Het lijkt erop dat sommige mensen hebben gezegd dat een specifiek merk batterij beter werkt in de sleutelhangers.

Energizer- en Sony-batterijen werken het beste, als ik me goed herinner...

P.S. waar in Texas?

ook: https://www.jeepcommander.com/threa...reads/availability-of-5026189ah-wireless-control-module-skim.79517/#post-568724
Ik heb net een pak Energizer-batterijen besteld! Ik hoop dat dat de truc zal doen. Ik ben denk ik in de war omdat het verwijderen van de skim de functies van de sleutel niet zou moeten verstoren, toch? Het is gewoon zo vreemd voor mij dat zodra ik de skim verwijderde, de sleutelhanger gewoon volledig doodging. Zal een update geven als het vervangen van de batterij de truc doet!

Edit: Heb de batterij van de fob vervangen, maar geen succes. :(

Ook, gevestigd in San Antonio zelf!

#3 ·
Heb je geprobeerd de claxon los te koppelen? Grapje. In alle ernst, je moet investeren in een scantool als je er geen hebt. De XK zit vol computers en precies weten waar ze niet blij mee zijn, bespaart je veel tijd en (hopelijk) frustratie. Het eerste wat ik in deze situatie zou doen, is een scan uitvoeren en kijken wat het alarm activeert.

#5 ·
Heeft u geprobeerd de claxon los te koppelen? Grapje. In alle ernst, u zou moeten investeren in een scantool als u er geen heeft. De XK zit vol computers en precies weten waar ze niet blij mee zijn, bespaart u veel tijd en (hopelijk) frustratie. Het eerste wat ik in deze situatie zou doen, is een scan uitvoeren en kijken wat het alarm activeert.
Haha ja, het eerste wat ik deed was de zekering van de claxon eruit halen om mijn buren die pijn te besparen lol. Ik heb een vriend die een scantool heeft en hij komt later vandaag langs om te kijken wat het alarm zou kunnen activeren. Bedankt voor de aanbeveling!

#7 ·
De sleutelhanger loopt via de draadloze module om te ontgrendelen.
Dat klinkt dan heel logisch.

Is er een manier om het alarm uit te schakelen zoals het nu is? Als de sleutelhanger niet werkt en niet reageert omdat de skim-module is verwijderd, welke opties heb ik dan om het alarm te stoppen?

Excuses als dit rudimentaire dingen zijn, ik probeer gewoon te zorgen dat ik dit goed begrijp.

#8 ·
Ik heb deze software gebruikt om de banddiameter aan te passen en mijn bandenspanningssensoren uit te schakelen na een liftkit.

Terwijl ik daar bezig was, heb ik het alarm uitgeschakeld, omdat mijn sleutelhanger kapot was toen ik de Jeep kocht en ik was het zat dat het alarm afging elke keer als ik instapte nadat ik hem op slot had moeten doen.

Misschien kan dit je helpen?

#11 ·
Ik heb deze software gebruikt om de banddiameter aan te passen en mijn bandenspanningssensoren uit te schakelen na een liftkit.

Terwijl ik daar was, heb ik het alarm uitgeschakeld, omdat mijn sleutelhanger kapot was toen ik de Jeep kocht en ik was het zat dat het alarm afging elke keer dat ik instapte nadat ik hem op slot moest doen.

Misschien kan dit je helpen?
Dit heeft het gedaan. Ik kon Appcar DiagFCA gebruiken om het alarm volledig uit te schakelen. Je bent een levensredder en ik kan je niet genoeg bedanken voor je suggestie! Ik ben weer onderweg!

#9 ·
Aanbevelen om Jscan of AlfaOBD te gebruiken die codes voor de SKIM-module kunnen lezen en u een DTC kunnen geven. Van daaruit kunnen we meer helpen. Ik heb toegang tot de Jeep-diagnosehandleiding, heb alleen de DTC nodig

#12 ·
Het probleem bevindt zich meestal in het hoornklokveerapparaat in het midden van het stuurwiel. Ik kocht een vervanging die dezelfde defect bleek te hebben. De schattingen om het te vervangen door een OEM-onderdeel waren te hoog, dus kocht ik vervolgens een draadloze claxon op eBay voor $ 13 en een beetje. Het bestond uit een grote knop die gemakkelijk aan de stuurrand kan worden bevestigd, en een kleine ontvanger met een antenne die je in het motorcompartiment in de buurt van de batterij monteert. Je moet je eigen bedrading leveren - een draad naar elk van de accupolen en dan een naar de positieve (groen met een rode streep) draad die naar de claxon gaat, die zich in de buurt van de rechteronderkant van de radiator bevindt (toegankelijk wanneer je de rechter voorkant omhoogbrengt). Knip gewoon de positieve draad een paar centimeter van de claxon af en bevestig de draad van de draadloze ontvanger. Bingo, je hebt weer een claxon, maar zonder veel uit te geven!

#14 ·
Een ontbrekend claxonrelais of zekering betekent meestal dat iemand het heeft verwijderd omdat de claxon niet wilde stoppen met toeteren. Het probleem bevindt zich meestal in het claxonklokveerapparaat in het midden van het stuurwiel. Ik kocht een vervanging die dezelfde defect bleek te hebben. De schattingen om het te vervangen door een OEM-onderdeel waren te hoog, dus kocht ik vervolgens een draadloze claxon op eBay voor $13 en een beetje. Het bestond uit een grote knop die gemakkelijk aan de stuurrand te bevestigen is, en een kleine ontvanger met een antenne die je in de motorruimte in de buurt van de accu monteert. Je moet je eigen bedrading aanleggen - een draad naar elk van de accupolen en dan een naar de positieve (groen met een rode streep) draad die naar de claxon gaat, die zich in de buurt van de rechteronderkant van de radiator bevindt (toegankelijk als je de rechter voorkant omhoog krik). Knip gewoon de positieve draad een paar centimeter van de claxon af en bevestig de draad van de draadloze ontvanger. Bingo, je hebt weer een claxon, maar zonder veel uit te geven!

#15 ·
Eigenlijk heb ik de claxon en de klokveer vervangen zonder resultaat.
Uiteindelijk heb ik de FCM/IPM vervangen, wat alles oploste.
Maar de zekering 15-stekker was groen en had wat aandacht nodig.